Snabb sammanfattning av dagen

Började som sagt att sommarbeta och tänkte försöka så  inlevelsefullt och detaljrikt berätta om hur allt gick till.
Min morgon var då ett helvete, sista minutrarna innan jag måste gå så upptäcker jag följande: Mina nycklar ligger inte i väskan! Jag slet upp kläder från golvet ifall de var under dom, slet upp skrivbordslådor, kollade båda skrivborden och försökte till och med söka efter extra nycklarna i nyckelskåpet men inga nycklar kunde hittas :(
Ville ju inte börja dagen med att komma försent så slutade med att jag gick med olåst dörr och smsade pappa om det, var beredd på att få ett argt samtal av han men istället fick jag bara ett sms med svaret "Ok".

Så fick rusa till bussen för var livrädd att jag gick för långsamt eller att bussen skulle vara för tidigt men hann med den i alla fall och blev as förvirrad sen med vilket busskort som gällde, dum som jag var så testade jag inte skolkortet och det slutade med att jag smsade en vuxen biljett ( väst trafik kan dra åt skogen med sitt ändrande av sms kod på ungdomsbiljetter)  så att jag kunde åka säkert ifall en kontrollant skulle dyka upp.

Efter en halvtimmes bussresa var man framme i angered och nu uppstår problem nummer 2: Vars fan ska jag gå någonstans?! Klantarslet Lundgren chansar sig fram och det slutar med att jag går efter ett par tjejer som "ser ut som feriearbeter"....Den taktiken funkar alltid!
Som t.e.x när jag hade sovit över med Tsuki och Sora hos Tsukis moster i Stockholm söder(?) så gick jag vilse när jag skulle hitta tillbaka till tunnelbanan, sen såg jag en snubbe som jag chansade och följde efter och wips så var vi vid tunnelbanan!

Aja, tillbaka till huvudämnet, kom i alla fall fram till kulturatom som då är "huvudpunkten" under sommarjobbet och där skulle vi alla samlas 10:00. Jag gjorde misstaget att sätta mig närmast "kanten av bordet", så man sitter med "huvudpersonen" till höger om sig (hoppas nån fattar vad jag menar" och personen bredvid mig var min handledare Lars och efter han hade presenterat sig så bara pekade han på mig och sa: Jahapp, då är det din tur! Så fick ställa mig upp och presentera mig först av alla, var så nervös så jag bara sa snabbt: Hej jag heter Susanna Lundgren, jag är musikare från cybergymnasiet och satte mig ner snabbt som bara den :(

Nåja efter presentationen var det bara prat om regler och om sommarfestivalen och vi fick schemman, sen var det tio minuters bensträckare och sedan samlade de ihop oss grupper för sig, med grupper så menar jag musiker, dansare, teater människor och sport människor.
Vi musikare tvingades leka den där hemska namnleken när man ska hålla på fortsätta rabbla upp allas namn som var före en ( herregud vad jag förklarar dåligt) och jag fick hjärnsläpp på en kille...Han hette Johannes och jag sa: .".....Var det Jonas?!"
Vi diskuterade även musik och jag var en av de få som verkade som ett metalbarn, de andra var lite mera old school rock (som också är jäkligt bra), jazz, blues och rock. Verkar som att vi har mycket jobb framför oss, lär bli remix på en del låtar för att få de att låta mera somriga.
Så efter musik pratet var det lunch och jag vandrade iväg på egen hand för att hitta nån bänk lite avskildes allt och alla för att trycka i min lunch bestående av en fiskburgare och ris, slutade med att jag satt på en stor sten på en stor grässplätt.
Efter lunchen drog vi till gårdsten för att kika på deras fritidsgård och även Dalen, där vi kommer att hålla till med festivalen, tror det kommer bli grymt att ha festivalen på en sån stor och öppen yta, hoppas det blir lika grymt som mina förväntningar! :)

Imorgon är det  gruppbildning och fritidsbesök på rannebergen på schemat, hoppas på att vi får sluta tidigare då också efter ha kikat på fritidsgården. Oj, trodde det skulle bli en kort uppdatering men se där...Så kan det gå, ska snart gå och lägga mig tror jag, upp lite tidigare för att hinna fixa lunch och sånt imorgon, byebye.
2009-06-15 @ 22:07:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: jessica

2009-06-17 @ 06:50:15
URL: http://brainfreezer.blogg.se/
Postat av: jessica

Oj råade skicka en tom kommentar o.o.. aja

Nejmen det gick iallafall bra för oss båda ;O

själv så kom jag för tidigt för att vara säker och så har jag köpt mat från hemköp de två dagar som vi har arbetat. Men men är du ledig på fredag? för isåfall är detta näst sista dagen på första veckan ;D

2009-06-17 @ 06:52:35
URL: http://brainfreezer.blogg.se/
Postat av: Blenda

Fiin blogg! :)

2009-06-17 @ 20:28:14
URL: http://uandme.devote.se
Postat av: Nicole

AHAHAHAHA omg livfull dat o_o lite små kaotisk! Men bra att det verkar soft nu 8D

2009-06-18 @ 15:51:27
URL: http://lastgame.blogg.se/
Postat av: Nicole

Dag* T_T

2009-06-18 @ 15:52:17
URL: http://lastgame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0