Ekonomisk? Jodå!

Vid varje månadsslut säger jag alltid 'Kom igen Susanna, visa att du är duktig och ser till att pengarna räcker liiiite längre denna månad'.
Det har aldrig fungerat, tyvärr. Dock kunde jag förut slänga skit på typ vad som helst men nu är min nya besatthet skivor.
Varenda jäkla månad så sitter jag och spanar in cdjapan efter skivor som saknas i hyllan. Satsar på positiva tankar som t.e.x  'Jaa men man måste ju stötta sina idoler med att köpa deras skivor'. Ja,  jag har faktiskt mer och mer börjat bli emot nedladdningar och fildelning.  Jag förstår mig inte på folk som ska envisas att gå emot allt och ladda ner precis alla musik på deras datorer.
Jag köper alla skivor med mitt favorit band Matenrou Opera för jag vill att de ska kunna fortsätta  som band (jaja lite överdriven får jag vara) och få bra feta inkomster och kunna ha möjlighet att kunna tunera igen i europa, så synd att inte alla kunde tänka så om sina idoler.
 Nej jag har inte heller råd med att köpa varenda skiva med alla artister jag har på min dator, jag är inte skamfri från nedladdningar.
Jag hade mer än gärna beställt varenda skiva med alla mina favorit band men med endast mitt studiebidrag varenda månad så har jag tyvärr inte råd med det.
Får invänta tills mina miljonärer tider kommer ( var inte oroliga, jag är väldigt säker på att de kommer komma. )

2009-02-17 @ 00:55:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, nedladdning kanske inte är så jätte bra för artisterna, fast så emot det är jag inte.

Artisterna får ju lite för det, för fler får ju tag i deras musik via nedladdning, och när de kanske kommer sedan, så är det fler som kan tänka sig att gå, kanske? För alla har kanske inte råd med att betala typ 200 kr för 13 låtar :/ fast sen är det ju alltid bäst om man bara går och köper skivan xD

2009-02-17 @ 17:33:12
Postat av: eleni

oj, glömde skriva mitt namn! (kommentaren ovan är min) haha!

2009-02-17 @ 17:34:19
URL: http://elenination.blogg.se/
Postat av: malin

hahaha jag håller egentligen med lite. Om man verkligen gillar musik så bör man ju stötta musikbranchen. Det tycker jag att jag gör eftersom jag spenderar en hel del på konsärter och sånt. Man stöttar så mycket man tycker att man har råd med och så laddar man ner resten :D Det är ju faktiskt inte nerladdningen som är felet utan att ingen (typ)köper något.

2009-02-19 @ 18:31:42
URL: http://allaboutmal.blogg.se/
Postat av: malin

hahaha jag håller egentligen med lite. Om man verkligen gillar musik så bör man ju stötta musikbranchen. Det tycker jag att jag gör eftersom jag spenderar en hel del på konsärter och sånt. Man stöttar så mycket man tycker att man har råd med och så laddar man ner resten :D Det är ju faktiskt inte nerladdningen som är felet utan att ingen (typ)köper något.

2009-02-19 @ 18:32:40
URL: http://allaboutmal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0